ŘSD a jejich pasti na medvědy
Středová svodidla se údržba už ani nesnaží opravovat, na zlepšení a "zbezpečnění" situace ŘSD v podstatě rezignovalo, byť na tomto nebezpečném stavu je dle mého názoru primárně vinno právě ŘSD, potažmo projektant dopravního značení. Celý problém začal dostavěním a připojením Satalické spojky (Novopacké), čímž se zde vyrobila typická past na medvěda, která přímo nese základní znaky schválnosti. Být to na trenažéru, řeknu že ten kdo to vymyslel, je génius. Ale na reálné a velmi frekventované silnici je to ostuda a do nebe volající šlendrián.
Pro neznalé popíšu stav:
Kamion jede dovolenou 80km rychlostí skrz Prahu čtyřproudou Jižní spojkou, pak Šterboholskou radiálou, která se nepostřehnutelně transformuje v Pražský okruh, narovná se, místy se dovolí až 100km rychlost. Celou dobu je pěkně osvětlená. Na Černém Mostě pak míjí velké zelené dálniční ukazatele "dva pruhy rovně směr Ústí nad Labem, vpravo dva pruhy mladá Boleslav". Psychologicky se vyjíždí z města, osvětlení končí. To navazující osvětlení, postavené za desítky miliónů před lety společně se Satalickou spojkou svítilo jen jedinou noc. Podjíždí se železniční most. A teď to začne - na stovce metrů je najednou z rovné čtyřproudé silnice ostrý 270 stupňů (!) zatočený oblouk, který lze s kamionem bezpečně projet tak cca 30 km rychlostí. To celé ve tmě, bez jakýchkoliv zásadních a třeba blikajících upozornění. Jen běžné, v záplavě oslňujících protijedoucích aut snadno přehlédnuté značky "zatáčka". Jedná se o jedno z nejvytíženějších míst v Česku, poslední nehoda se stala dnes v noci. S přístupem ŘSD ale poslední zcela jistě nebude, téměř desetiletí totiž nehodám zde vzniklým jen nečinně přihlíží.
Zatímco třeba v Nových Butovicích, kde končí D5 a kde díky Pražskému okruhu tranzitní kamion nespatříte, se od začátku svítí, je celý řetězec blikajících upozornění, a kde by se případný ignorant položil na bok jen do hromady hlíny. Naproti tomu na konci Štěrboholské radiály, ve tmě a hustém provozu to pošle do štrůdlu aut jedoucích v protisměru. Vidina, že se jednou bude pokračovat rovně severním obchvatem je tak vzdálená, že bez dalších úprav zde do té doby skončí další desítky až stovky kamionů, možná vyhasnou i nějaké životy nevinných řidičů jedoucích opačným směrem.
A proto se ptám:
Proč ŘSD vytvořilo takovou past na medvěda?
Proč veřejné osvětlení vybudované za desítky milióinů v tomto nejkritičtějším místě svítilo jen jedinou noc?
Proč už po tolika nehodách nejsou dávno osazeny všechny možné blikající a upozorňující značky?
Proč těsně před tímto místem velké značky ukazují Ústí nad Labem dva pruhy rovně, když o několik set metrů dále se spojí v jeden a okamžitě udělají "uzel" se zatáčkou 270 stupňů?
Jak dlouho ještě lidé, kteří tento stav můžou změnit, budou jen říkat "řidiči jsou nepozorní a způsobují dopravní nehody", místo aby si odpověděli na otázku "není možné na tomto místě něco vylepšit?" ?
Rád bych na ty to otázky například slyšel odpovědi mluvčího Jana Rýdla, který tak sebevědomě například prezentoval demolici a znovupostavení údržbou zanedbaného mostu u Brandýsa nad Labem s tím, že v brzké době se na něj připojí Středočeský okruh. Ač jak panu Rýdlovi, tak mostu přeji dobré zdraví, troufám si tipnout, že ani jeden se napojení středočeského okruhu nedožije.
Jen doufám, že nebezpečné místo na konci Štěrboholské radiály na našich silnicích nebude strašit podobně dlouho jako známé "esíčko" u Olbramovic, který je již více než třicet let pomníkem toho, jak naše silnice jdou nehodám naproti než aby jim předcházely...
Robert Bartyzal
Já jsem jistič - dezinformátor
S nelibostí sleduju, jak mailová schránka mé mámy, která je již v pokročilém věku, je plná nenávistných, překroucených či jinak pochybných mailů. O jejich autorech nemám valné mínění, svým způsobem jsou bohužel mistři svého oboru.
Robert Bartyzal
Fejeton o dětech, usínání a spánku tak nějak obecně
S partnerkou jsme unaveně štastní rodiče dvou kluků. Někdy není jasné, jestli se snažíme vychovávat my je, nebo oni nás.
Robert Bartyzal
V zajetí solární elektrárny
Jako bych předem tušil letošní energetický vývoj - na sklonku loňského léta jsem si pořídil několik solárních panelů "pro radost" než pro nějaké úspory. Něco jako švestičky z vlastní zahrádky, mít takovou svojí malou nezávislost.
Robert Bartyzal
Konec jedné krásné éry, ČRo končí vysílání na středních a dlouhých vlnách
Tahle zpráva možná mnoho lidí minula, mnoho lidí ani neví, co to znamená, a mnoho lidí se možná podivilo, že Český rozhlas na AM ještě vysílal.
Robert Bartyzal
Tendenční zprávy o stáří vozového parku
Uváděný věk vozového parku je dle mého názoru záměrně zkreslován a dokola omílán. Ten reálný by se měl uvádět ze stanic technických kontrol, tedy konkrétně z vozů, které mají platnou STK.
Robert Bartyzal
Jak řešit pracovní právo u zahraničních přeprav
V posledních letech se hodně diskutuje (a pokutuje) kolem pracovního práva pro řidiče kamiónů jezdících v západní Evropě. V každém článku se píše sice o "A", ale už v málokterém o "B".
Robert Bartyzal
Lži a mýty o burkinách
Na České televizi jsem v pořadu 168 hodin shlédl reportáž Martina Mikuleho o dění kolem nošení burkin na francouských plážích. A pak "test" Gabriely Moučkové o tom, jak se v nich plave. Ten mě rozesmál nejvíc.
Robert Bartyzal
"MHD se loučí se s tváří" aneb jak se vytváří dezinformace
V pátek médii masivním způsobem proběhla informace, že končí jedna tvář pražské MHD a sice autobus B732.Na jednu stranu v článcích a šotech prakticky žádné nesmysly, polopravdy nebo lži, ale na straně druhé to v běžném laikovi vzbudilo dojem, že se už nadále nesetká s těmi "hranatými" autobusy a že je hromadně nahradí nějaké nové, nízkopodlažní. Všímavější jedince starších ročníků možná ještě zarazila informace, že tyto autobusy vyjely do pražských ulic v roce 1987, přesto že oni jsou přesvědčeni, že se v nich začali vozit již na začátku osmdesátých let.
Robert Bartyzal
Českobudějovický Dopravní podnik zbytečně zaplatí 800 tisíc
Možná si ještě vzpomenete na tanečky kolem rušení noční MHD, protože na to scházelo 200 tisíc. Nynější vedení dopravního podniku se do dějin místní MHD zapíše tím, že prakticky ze dne na den sešrotuje několik bezproblémových, nákladně zgenerálkovaných autobusů, aby si krátce na to muselo půjčit 8 vozů z Prahy za cca 800 tisíc, protože nemá čím pokrýt výpravu.
Robert Bartyzal
Havel zemřel. Škoda že se toho nedožil.
Ještě to není ani měsíc, co zemřel náš prezident Václav Havel. Velký člověk a dramatik, který mj. dokázal absurdnosti kolem sebe pojmenovat a skvěle dramaticky zpracovat. Myslím, že kdyby mohl to vše kolem své smrti sledovat, asi by se v nějakém rozhovoru zmínil, že jde o nejlepší inspiraci svého života.
Robert Bartyzal
Stewardky v havajských sukních jen pro vyvolené
Přečetl jsem si článek o tom, jak majitel Student Agency Radim Jančura bude převlékat své stewardky do havajských sukní. A ptám se k čemu to? Služby Student Agency nevyužívám. Ne že bych nechtěl, ale není mi to umožněno.
Robert Bartyzal
Kdopak by se Hamra bál
Exposlanec KSČM František Beneš se domáhá odvysílání seriálu Nejmladší z rodu Hamrů. Nejsem příznivcem levice a KSČM už vůbec ne, ale s odvysíláním jednoznačně souhlasím také. Shodou okolností jsem ho totiž před nedávnem viděl.
Robert Bartyzal
Muž na radnici jako "povinná četba"
V souvislosti výročí pádu totality se mi dostal do ruky "podpultový" seriál z doby minulé a sice onen proslulý "Muž na radnici". Po jeho shlédnutí dost dobře nerozumím, proč v dnešní době dostal nálepku "nevhodný" nebo dokonce "oslavující minulý režim". Kdo toto vyřknul, ho nejspíše ani neviděl. Posuďte sami:
Robert Bartyzal
Alois Jirásek v Praze odsouzen k nepodmíněnému trestu
Alois Jirásek sedí už téměř třetím rokem v chládku. A to do slova a do písmene. Jak již v roce 2007 uvedla Petra Hoftichová z Galerie hl.m. Prahy, jeho socha Jiráskovo náměstí na Praze 2 jen hyzdila...
Robert Bartyzal
Fenomén "Besídka Divadla Sklep"
Tak jako každý rok, i letos do českobudějovického metropolu zavítalo Divadlo Sklep se svou letošní Besídkou. Někoho pobavila více, někoho méně, ale jak je u Divadla Sklep zvykem, nikdo určitě neodešel zklamán.
Robert Bartyzal
Proč mě v Tescu zase dlouhý čas neuvidí
Říkám si, že v některých věcech bývám až moc tvrdohlavý. Stejně jako jsem díky "záhadnému" kácení vzrostlých stromů vedle nově otevíraných provozoven Lidlu u nich nikdy neutratil ani korunu, k Tescu mám negativní vztah odpočátku.
Robert Bartyzal
Bratři Ebenové to včera pěkně naservírovali
Včerejší koncert Bratří Ebenů v Českých Budějovicích opět dokázal, že i přes svůj zralý věk mají s okoralými chlebíčky, o kterých zpívají, jen málo co společného.
Robert Bartyzal
12 zmařených životů bez konkrétního viníka
Slovensko prožívá tragedii, která je svou velikostí podobná té, co se před lety odehrála u Nažidel v Čechách. Tím ale veškerá podobnost končí, u té Slovenské nehody řidič hlavním viníkem podle mne není.
Robert Bartyzal
Chodci versus Tábor
V Táboře v souvislosti se stavbou 4.železničního koridoru vznikly nové, pro místní obyvatele prospěšné stavby. O tom, jak dalece budou funkční už je na Táborské radnici. Zatím se ale moc nepředvedla.
Robert Bartyzal
Smysl života
Na různých chatech a fórech neustále vídám opakující se téma "Jaký je smysl života", "důvod proč žít" apod. Myslím, že hledat ho v těchto místech je stejné jako tam zjišťovat, jestli někdo neví, kde jsem včera nechal brejle.
předchozí | 1 2 | další |
- Počet článků 38
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 2333x